עבור לתוכן

חנות היבואן הרשמי | משלוח חינם בכל הזמנה

קלי סלייטר הגולש הטוב בעולם

תופעה ושמה קלי סלייטר

לפני כמה ימים קלי סלייטר, עשה את הבלתי יאמן וניצח את הפייפמאסטרז, התחרות הכי יוקרתית של ה WSL, כשהוא בן 50!! תבינו, כל גולשי הסבב, צעירים, חזקים ורעבים, היו שם. אתלטים מקצוענים שרוצים להיות אלופי עולם. חבורת גולשים מצויינים ואמיצים. ומגיע קלי סלייטר ונותן להם בראש בלי למצמץ. קלי סלייטר הוא לא רק הגולש הגדול בהיסטוריה, אלא, אחד הספורטאים הגדולים מאז ומעולם.
kelly slater goat

מי הוא ה G.O.A.T קלי סלייטר

יליד 1972, גדל בפלורידה בקוקואה ביץ'. לא בדיוק בירת הגלישה האמריקאית. יש טענה, שלבחור כשרוני שכמותו, חופי פלורידה עזרו לפתח טכניקה מושלמת לגלים משמעותיים יותר שיבואו בהמשך. הכישרון שלו התפרץ מהר לעולם, כך שכבר מגיל 10 התחיל להתחרות. בגיל 12 כבר היה אלוף ארה"ב לגילו ובגיל 14 היה עמוק בסיבובים עולמיים של תחרויות נוער.
מה שקרה כמה שנים לאחר מכן כבר נרשם בדפי ההיסטוריה של הגלישה ושל הספורט בכלל. 11 אליפויות עולם, 5 מהן ברצף בשנות ה 90. אלוף העולם הצעיר ביותר (בן 20), אלוף העולם המבוגר ביותר (כמעט 40), ניצח הכי הרבה מקצים בסבב, ניצח הכי הרבה תחרויות בסבב, זוכה תחרות סבב המבוגר ביותר (בן 50), הכי הרבה פעמים פייפמאסטר (8 זכיות). בטח יש עוד כל מיני שיאים, נראה לי שהמסר הובן. אהה, וכל זה עם 3 שנות פרישה/פסק זמן כשהוא בשיאו ב 99-01.

למי ששאל - GOAT: Greatest Of All Times

קלי סלייטר צעיר

גלישה מקצוענית - הדור הבא

קלי סלייטר זה לא רק שיאים ומספרים. זה בעיקר מה שהוא הביא לספורט הזה ולאן הביא את גלישת הגלים המקצוענית. הייתי מצביע על 3 דברים בולטים בקריירה שלו: כישרון שנלקח לקצה, מקצוענות ותחרותיות פסיכית בסגנון מייקל ג'ורדן.

היום בתכניתנו - קלי סלייטר לוקח את כישרונו לקצה

קלי לא גלש אף פעם "על בטוח". הכוונה ב"על בטוח" זה להימנע מלעשות טעויות (מיק פאנינג, מישהו?). אולי בשבילו זה היה הכי בטוח שיש. לנו, זה היה רווח נקי. קיבלנו גולש מלהיב שלוקח את הגלים לקצה, עם ביצועים חדים, איירים מלהיבים, המון גיוון על הגל וכמובן צנרת הכי עמוקה ומושלמת שאפשר. את זה הוא גם שומר היטב לשנים האחרונות. פירוט בהמשך. את כל הטוב הזה הוא טיבל בסטייל ייחודי, פחות נקי מזה של מצ'אדו, חברו הקרוב. אבל כיפי לצפיה וגורם לצופים להתאהב בסגנון שלו. גולש יקר, קלי סימן לך, אתה רוצה להיות אלוף עולם? צריך לדעת לגלוש על כל סוגי הגלים ולעשות את זה מוששש.

מקצוענות בגלישת גלים תחרותית

בארטון לינץ', אלוף עולם 1985 הגדיר את גלישת הגלים כספורט פרינג'י. כן צריך לגלוש טוב, בשביל זה צריך כישרון, כושר, כוח וכו'. אבל, בסופו של דבר, הם גולשים. זו לא המקצוענות שראינו בענפים פופולריים יותר בתחילת שנות ה 90. ואז מגיע הקלי הזה, כולו פצצה של כישרון, והוא ספורטאי, שחי כמו ספורטאי ומתאמן כמו ספורטאי. ככה לוקחים 6 אליפויות עולם בשנות ה 90. גלשו איתו אז: סאני גרסיה, רוב מצ'אדו, מארק "אוקי" אוקילופו. תחרות מכובדת. קלי סלייטר סימן לסבב, את הסטנדרט החדש לאלופי עולם.

תחרותיות מייקל ג'ורדנית

האיש רוצה לנצח ואוהב את זה. אי אפשר להסביר את כל השנים האלה בטופ של הסבב העולמי, בלי הלהט הזה. סלייטר לא רק גולש טוב, הוא גם מתחרה טוב.
כנסו רגע לדמות של גולש צעיר, לפני מקצה חשוב וקשה מול ה GOAT. אתם/ן ב-זון של ריכוז ופתאם מגיע קלי סלייטר ולוחש לכם/ן "בהצלחה". עם חיוך כמובן. דרך חיננית ללוחמה פסיכולוגית . הוא ילחיץ את היריב, יחתור איתו על כל גל, ישב לו על הזנב, יגרום לו להילחץ ולקחת גלים שהוא לא רוצה. ובסוף קלי ינצח. טוב, לא תמיד, ברוב המקרים.

סלב הגלישה העולמי #1

קלי סלייטר פרץ מעולם גלישת הגלים. היום (עד אתמול) גבריאל מדינה הוא גיבור לאומי, סופרסטאר עולמי ועושה שכונה עם ניימאר בסדרה בנטפליקס. ג'ון ג'ון פלוראנס חתם על חוזה של 30 מ' דולר עם נייקי. כל היופי הזה לא היה קורה ללא הפריצה של קלי סלייטר. הוא הסלב גלישה הראשון. הכוונה לסלב שיוצא מהשכונה הקטנה (מאוד) של גלישת הגלים והופך להיות דמות מוכרת בכל בית אמריקאי וגם בעולם הגדול. הופעות ב"משמר המפרץ", משחק פלייסטיישן ו Xbox, בנות זוג טופ מודל (פמלה, ג'יזל וגם בר רפאלי שלנו, כולל תקרית עם המשטרה פה). כל החבילה. החבר'ה הברזילאים אומרים אובריגדו.
קלי סלייטר ופמלה אנדרסון

אנדי איירונס

2002, קלי חוזר מ 3 שנות פרישה/הפסקה בדיוק לתחילת ההתפרצות של תופעת אנדי איירונס. איירונס זה הנמסיס המושלם. פרוע, בלאגניסט, לא יציב. ו-גולש מחונן, שבדומה לקלי, לוקח כל גל לקצה ונותן שואו לקהל. יש כאלה שבטוחים שהיה יכול להעפיל על שיאיו של קלי. לעולם לא נדע. שני הגולשים, שיחקו היטב את משחק היריבות, גם במים וגם בחוץ, וסיפקו לנו 6-7 שנות דו קרב, שטרם חזר מאז. סלייטר טוען שללא היריבות הזו, לא היה מצליח להביא עצמו ל 11 אליפויות עולם. היריבות עשתה לענף משהו דומה לדחיפה שמגי'ק ובירד נתנו ל NBA בשנות ה 80. ציפיתי שג'ון ג'ון וגבריאל יביאו משהו מזה. מחכה.
מתישהו, היריבות הספורטיבית נשארה, וזו האישית זזה הצידה, והצמד חמד הפכו לחברים די טובים. סיפור יפה, שנגמר בצורה טראגית עם מותו של אנדי איירונס ב 2010. איירונס הוא סיפור בפני עצמו, מקווה להביא לכם/ן אותו מתישהו.
קלי סלייטר ואנדי איירונס

סוף העשור השלישי בסבב ה WSL

ב 6-7 שנים האחרונות אני מזהה ירידה בלהט התחרותי. לי זה מרגיש כמו גלישה בשביל לקדם יוזמות כלכליות (בריכת הגלים, מותג ביגוד ידידותי לסביבה, מותג גלשנים). פחות מהמקצוענות שראינו בשנות ה"רעב". ועדיין, ברוב השנים האלה הוא טופ 10! מה שכן רואים, זו התמקדות בתחרויות של גלי צינור קשוחים ויפהפיים כמו בטהיטי, פיגי' וכמובן הבונזאי פייפליין של הוואי. קלי הבין את כוחו. הוא המצנרר הטוב בתבל בשנים האלה. בגלי צינור כאלה, הניסיון, ההיכרות עם החוף וכמובן הטכניקה הייחודית, מפצות על הגיל. את יתר התחרויות הוא משאיר לשוחטים הצעירים.
כך נראה מקצה מושלם ב-צ'והופו טהיטי: כנסו

נחזור לפרו-פייפליין 2022 (פייפמאסטרז)

קיבלנו את קלי סלייטר הקילר. ראו את הנחישות ואת האששש של קלי להראות שהוא פה כשהוא רוצה. הגמר היה דוגמא מצויינת. היה גל קשה יחסית לפייפ. ב 10 דקות הראשונות קלי חטף בכל גל את העוצמה של הפייפ על הראש. ולא הפסיק. כמו ילד בן 21 שרוצה להיות פייפמאסטר. והוא היה, בפעם ה 8. והתרגש כמו קלי הצעיר. היה כיף לראות את זה, התרגשתי איתו.
קלי מנצח את הפייפמאסטרס

עונת 2022 של ה World Surf League

קלי סלייטר לא יהיה אלוף עולם ב 2022. תחזית שלי ב 02.2022, אשמח לבלוע את הכובע. הוא לא יכול לנצח בסבב שלם כוכבים צעירים כמו איטאלו, ג'ון ג'ון, פיליפה ועוד כמה. לא כל התחרויות זה הגל של הפייפליין המוכר והאהוב עליו. זה שהוא לא מחוסן ולא יוכל להיכנס לאוסטרליה וטהיטי, בטח לא יעזור לו.
הימור שלי, קלי יודיע על פרישה מתישהו העונה.
אז מה? הוא בשורה אחת עם מייקל ג'ורדן, פלה, פדרר, נדיה קומאנצ'י, סרינה וויליאמס? אשמח לשמוע מכם/ן.
אהבתם? ממליץ לעקוב העונה אחרי John John Florence, Italo Ferreira, Filipe Toledo, Kanoa Igarashi, Jordy Smith, Conner Coffin
חן הייניש
01.02.2022

הוסף הערה

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

חיפוש

עגלת הקניות

עגלת הקניות ריקה
קנה/י עכשיו