• chenheinisch

סוגי מנשאי אופניים - סקירה

עודכן ב: 23 יול 2019

יש כמה סוגים של מתקני נשיאת אופניים לרכב ששולטים בענף, קבלו סקירה זריזה על מה שמציע לנו השוק בעולם הזה:


מנשא תליה אחורי


מנשא אופניים אחורי

חיפשתם/ן מנשא אופניים לרכב? כנראה שזה מה שיעלה ראשון בחיפוש. המנשא הנפוץ בשוק. למה? מחיר, זמין בהרבה חנויות (לא רק בחנויות אופניים וציוד לרכב), קל להרכבה ופירוק ומתקפל.

יתרונות

  • קל להרכבה על הרכב ולפירוק. בד"כ יגיע מוכן לפעולה מהיצרן

  • מתקפל, תופס מעט מקום

  • מחיר זול. ניתן למצוא דגמים סבבה מאיזור ה+-300 ש"ח וצפונה

  • מתאים כמעט לכל סוגי הרכבים

  • אין צורך לפרק את האופניים

חסרונות

  • מה זה כל הרצועות האלה

  • הרכבה של יותר מזוג אחד, ברוב המנשאים, תדרוש מאיתנו הנדסת "שיכנוע" בהעמסה

  • הקטנת שדה הראיה האחורי

  • העמסת חלק מאופני שיכוך מלא, חלק מאופני הילדים ואופני עיר, תדרוש שימוש במוט תליה

  • במנשאים בהם רצועת ההידוק לרכב התחתונה אינה כוללת מרכיב נמתח, הרצועה מתרופפת די מהר

  • קיבוע לא טוב לרכב עשוי לגרום לו נזק (פחחות, שבירת פנסים, שבירת שימשה)

  • השבתת תא המטען. לא ניתן לפתוח אותו כשיש אופניים על המנשא ובחלק מהרכבים, גם בלי אופניים על המנשא

לסיכום

אם אתם/ן רוצים/ות להיות מודולריים ולהחליט בעצמכם/ן מתי יהיה לכם/ן מנשא מחובר לרכב, זה המנשא.


מנשא תליה אחורי מתקפל


מנשא לרכב

כולם מתקפלים, לא? נכון, אבל זה מתקפל הרבה יותר :-) נישה שתופסת תאוצה בעולם מנשאי האופניים האחוריים. יותר ויותר רוכבים מחזיקים את המנשא הזה, כי הוא משמש אותם לרוב הרכיבות.

יתרונות

  • קטנצ'יק וחמודי. מתקפל לגודל ממש קטן ונכנס לתיק נשיאה (כמו תיקי "נייק" מהילדות)

  • קל להרכבה על הרכב ולפירוק. מגיע מוכן לפעולה מהיצרן

  • תליה קלה ופשוטה של האופניים, בגלל מוט תליה קצר

  • אין צורך לפרק את האופניים

  • מחיר. אפשר למצוא בפחות מ 300 ש"ח

חסרונות

  • מתאים לזוג אחד בלבד

  • אם נרצה להעמיס לעיתים יותר מזוג אחד, נצטרך להחזיק מנשא נוסף

  • השבתת תא המטען. לא ניתן לפתוח אותו כשיש אופניים על המנשא

לסיכום

פיתרון מושלם לרוב הרכיבות שלכם/ן, אם לא כולן. לדעתי, פריט חובה.


מנשא וו גרירה


מתקן לאופניים על וו גרירה

הכי שופוני, יש לו לוק שאומר: יאפ, אני מנשא וו גרירה.

יתרונות

  • הי, אני מנשא וו גרירה

  • קיבוע חזק ויציב לרכב. הקיבוע מתבצע מנקודה אחת (וו הגרירה), אין צורך להדק רצועות וכו'

  • ברוב הדגמים העמסת האופניים קלה, כי פשוט מניחים את הגלגלים על איזור מנח הגלגלים

  • אין צורך לפרק את האופניים

  • שמירה על תפקוד תא המטען. ברוב הדגמים יש אפשרות של פתיחת זוית לטובת שימוש בתא המטען

חסרונות

  • מחיר. זה גישעפט יקר. ואם אין לכם וו גרירה ונפשכם חשקה באחד כזה, תיאלצו להיפרד מעוד 2000-3000 ש"ח (תלוי ברכב) לטובת וו הגרירה

  • חפץ גדול וכבד. משפיע על ההתקנה (לפעמים צריך עוד יד לעזרה) ועל שטח האחסנה, במקרה שאנחנו לא אוהבים להשאיר אותו מחובר לרכב

  • אינו מתאים לכל סוגי הרכבים

  • העמסה של יותר מזוג אחד תדרוש כיוון אוכפי האופניים, ברוב הדגמים

  • גישה מסורבלת לתא המטען

  • חלק מהמנשאים אינם מתאימים לכל סוגי האופניים. כך שאם יש לכם גלגל 29 או גלגל שמנמן, בדקו היטב

  • הקטנת שדה הראיה האחורי

  • במקרה שאופן קיבוע האופניים ע"י תלייתם מהשילדה, העמסת חלק מאופני שיכוך מלא, חלק מאופני הילדים ואופני עיר תדרוש שימוש במוט תליה

  • מאריך את חלקו האחורי של הרכב. לא לשכוח ברוורסים

לסיכום

אם אתם שופוני של ציוד, יש לכם רכב גדול ולא בא לכם לפרק את המנשא, זה בשבילכם.


מנשא גגון


גגון אופניים לרכב

יש גגון, עליו מנשא, עליו שמים את האופניים, קפיש?

יתרונות

  • קיבוע חזק ויציב לרכב

  • במנשאים בהם מפרקים גלגל, האופניים יציבות מאוד וכמעט ואינן "רוקדות"

  • אין צורך להשתמש בעזרים נוספים (מוט נשיאה, רצועות וכו')

  • אין כל הפרעה לשימוש הרגיל במכונית. כל הדלתות חופשיות לשימוש, אין כל הפרעה לתא המטען ושדה הראיה נקי לחלוטין

  • מנשא אופניים קבוע קלאסי. פרט לגג, אין כל שינוי בצורת הרכב

חסרונות

  • מחיר. יקר הדבר הזה. מעבר לפסים (שהם למעשה מתקן נשיאת האופניים שלכם) שעולים כל אחד מ 650 והרבה צפונה, צריך גם גגון, שגם הוא עולה כסף

  • העמסה לא קלה. אם אתם נמוכים, או שהרכב גבוה, או נמוכים עם רכב גבוה, העמסת האופניים לא נוחה במיוחד. לעיתים תיאלצו להשתמש בשרפרף כזה כמו של ילדים קטנים. מביך :-)

  • חלק מהדגמים דורשים פירוק גלגל קידמי

  • חלק מהמנשאים אינם מתאימים לכל סוגי האופניים. כך שאם יש לכם/ן גלגל 29 או גלגל שמנמן, בדקו היטב

  • מוט הקיבוע, יכול לפגוע בשלדה של חלק מאופני הקרבון

  • צריכת דלק. הגגון והפסים לבד מעלים את צריכת הדלק ב 10%-15%, וזה בלי האופניים

  • רעש. התקנה לא טובה או בלאי (בייחוד כשמתפרקים הפלסטיקים שחוסמים חריצים), מייצרים רעש מעצבן בנסיעה

  • הרכב מקבל גובה של משאית. לא לשכוח לפני שנכנסים לחניון


גגון לאופניים - לשעבר

לסיכום

אם אתם/ן רוצים/ות מנשא קבוע, רוב הסיכויים שזה מה שתרכשו.


מקווה שזה עזר. בכל מקרה, אחרי שהבנתם/ן מה יהיה המנשא שלכם/ן, עשו טובה וקנו בחנות או אתר שמבינים בזה: חנויות אופניים, אביזרי רכב, ציוד ספורט אאוטדור מקצועי וכו'. לא ממליץ להתפטות לזולים שמציעים בחנויות צעצועים או כל מיני חנויות גנריות.

יאללה, רכבו בכיף ובזהירות