עבור לתוכן

חנות היבואן הרשמי | משלוח חינם בכל הזמנה

תחזית גלים ומצב הים - איך מבינים את זה

תחזית גלים ומצב הים - איך מבינים את זה

בחרתם את מקור המידע המועדף עליכם, עכשיו בואו נבין מה באמת כתוב שם ואיך זה עוזר לנו לסשן גלישה הבא. עוד לא סגורים על מקור המידע לתחזית? כנסו ללמוד על האפשרויות.

מונחים בסיסיים:

מחזור גל (זמן מחזור)

באנגלית period, מציין את פרק הזמן בשניות בין גל לגל. קל למדידה. תשבו בחוף ותמדדו את משך הזמן בין שבירה לשבירה בנקודה ספציפית.

גובה הגל

המרחק בין הנקודה הגבוהה ביותר (פיק), לבין הנקודה הנמוכה ביותר - השקע שנוצר לפני הגל. זו המדידה הנהוגה ממצופי המדידה השונים.
גלים באופק, תסתכלו בתחזית

גובה הגל מנקודת מבטם של הגולשים

מדד סובייקטיבי לחלוטין ואפשר להתווכח עליו יומיים. יכול להיות גל בגודל של בניין וגולש אשדודי יגיד שזה 40. כדי לפתור את הדיון, התחילו לדבר באיברי גוף - ברך, מותן, כתף, ראש, פעמיים ראש וכו' וכו'.

כיוון רוח

מציין את מקור הרוח. רוח מערבית תהיה רוח שמקורה מכיוון מערב.
לגולשים יש עולם מונחים נוסף לכיוון הרוח בו מתייחסים ספציפית לחוף.
אופ-שור: רוח שמגיעה מהיבשה לכיוון הים. בארץ ברוב החופים זו תהיה רוח מזרחית. כשיש גלים ואופשור קלילה, זה ה דבר.
אונ-שור: רוח שמגיעה מהים ליבשה. רוח מערבית ברוב חופי ארצנו. אונשור תעשה לנו ים צ'ופי (גבשושי) לא חלק, לעיתים מבולגן ואף לא גליש.
קרוס-שור: רוח צד. ברוב החופים שלנו זו תהיה רוח דרומית או צפונית. גולשי הרוח והקייט מחכים לה. גולשי גלים יחפשו מסתור - שובר גלים, מפרץ - שיחסום אותה.

כיוון סוול

כיוון הזרימה של הגל, בדומה לרוח, יצויין מהמקור שלו. בד"כ במקורות השונים תראו חץ שמציין את כיוון הסוול.

גלי רוח

גלים שנוצרים מרוח מקומית. מקומית הכוונה, למקום בו אנו נמצאים.

גלי גיבוע

באנגלית Ground swell או בקיצור, סוול. גלים שנוצרים הרחק מאיתנו, מסערה שהתפתחה לה אי שם. במקרה שלנו הם מקסימום יכולים להתפתח באיזור איטליה. לרוב נקבל כאלה שמגיעים מיוון. לאורך חופי האוקיאנוסים הסיפור שונה, שם הסוולים עוברים אלפי ק"מ לפני שמגיעים לחוף בו הם נשברים. גל סוול שמגיע לחופינו אינו תלוי בתנאים המקומיים, אך עשוי להיות מושפע מהם (רוח אונשור תקלקל אותו קצת). כשמגיע סוול, אלו הם הימים בהם אתם מוותרים על ביה"ס, עבודה, שוכחים את הילדים בגן וכו'.

למדנו מושגים, מה עושים עם זה?

נכנסים למקור/אפליקציה המועדפים עלינו, בוחרים את הספוט הקרוב למקום מגורינו ומתחילים לצלול לנתונים.
המקורות השונים למדו שאנחנו עצלנים וממש נותנים דירוג לגל בשבילנו. כדי שנדע אם הוא טוב לנו או לא. חלק ישימו כוכבים, חלק גלשנים צבועים בצבעים. כל מקור והבחירה שלו. אני אומר, קחו את זה בעירבון מוגבל. הכי טוב זה ללמוד דרך הרגליים.
כלל אצבע, קשה לעשות תחזיות, בייחוד בקשר לעתיד.
כלל אצבע 2 - מחזור גל של יותר מ 6 שניות, תחזית גובה גל (מצוף) של +- מטר ורוח קלילה (פחות מ 8 קשר) ואפשר לתכנן סשן. ככל שהמספרים האלה גבוהים יותר, כך טוב יותר.
תחזית גלים לגולשים
ראיתם מספרים בתחזית, הלכתם לגלוש והרגשתם את החוויה. תזכרו אותה, תזכרו את גובה הגל, האיכות שלו וכו'. לפי זה תוכלו בעתיד לדעת מה המשמעות של הנתונים השונים על החוויה שלכם וכך תוכלו להסיק לגבי סשנים עתידיים.
אני ממליץ להסתכל גם במפה. היא נמצאת בכל אפליקציית תחזיות שמכבדת את עצמה. במפה תוכלו לראות התפתחות סוול על פני כל ימי התחזית ואם הוא צפוי להגיע לחופים שלנו (תצוגת וידאו). אם מגיע סוול שמתפתח באיזור יוון, או אפילו איטליה, זה כבר ליגה אחרת, תודיעו שלא יעבירו לכם שיחות.
יש גלים השבוע
במפה פה, יש דוגמא לסערה שמתפתחת באיזור כריתים. מי יודע, אולי עוד כמה ימים יגיע משהו אלינו. אם נקבל בחופים שלנו צבעים ירוקים, או אפילו צהובים - יאללה בלאגן.
זה על קצה המזלג. תחזיות גלים זה עולם ומלואו סופר מורכב. לא להסתנוור מתחזית לעוד שבוע. במחוזותינו תחזית ל 4 ימים היא בעלת סבירות גבוהה להתממש, יותר מזה, האחוזים יורדים. בעונת מעבר תחזיות מז"א (והגלים בתוכן) הופכות להיות משהו עוד יותר שברירי.
רוצים לגלוש יותר? גם כשהנתונים נראים לא להיט, לכו לים. לא מעט פעמים תרוויחו סשן מפתיע.
כנסו להתחדש בסט חרבות, כדי שלא תפסידו סשן.
אל תתביישו לשאול שאלות בתגובות או במייל שלנו.
ביוש

  • יש לי אפליקציה שרשום מה גובה הגלים וכו ורשום שיום שישי יהיה 30 ס״מ אני גולשת מתחילה עברתי קייטנת גלישה של שבועיים ויודעת לעמוד כמו שצריך אני יכולה להתמודד בים כזה ואיך אני יודעת באיזה איזור של הים להיכנס מה עמוק מידי איפה ומתי יש סחף או בורות …..

    טליה

הוסף הערה

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

חיפוש

עגלת הקניות

עגלת הקניות ריקה
קנה/י עכשיו