עבור לתוכן

חנות היבואן הרשמי | משלוח חינם בכל הזמנה

שיכוך מלא או זנב קשיח

איך לבחור אופני שטח

החלטת להיכנס לעולם שכולו כיף, ספורט ויופי? היידה, החלטה מהנבונות.
הפוסט הזה יעשה לך קצת סדר בעולם אופני ההרים לרוכבים מתחילים.

אופני כניסה

אופני הרים שיכניסו אותך לענף. באופן טבעי תהיינה יחסית זולות. המתמידים ירגישו מתישהו צורך להחליפן למשהו טוב יותר. הפחות מתמידים ימשיכו איתן לנצח נצחים. יתרונות - משאירות הרבה כסף בכיס לעוד דברים, מצויינות לעוד שימושים כמו רכיבה עירונית ורכיבה עם הילדים. חסרונות: אופני כניסה.
למה לקנות אופני כניסה? רכיבת שטח זה לא עולם חד מימדי, זה עולם ומלואו עם מלא מאפיינים. אנחנו לא באמת יודעים במה נתאהב ברכיבה. אופני כניסה יפתחו לנו את הדלת לעולם רכיבות השטח, לאחר צבירת ניסיון נוכל לגבש דיעה לגבי איזה עולם רכיבות שטח יותר מושך אותנו ונתאים את הציוד אליו.

אופני זנב קשיח

אופני הרים זנב קשיח
אופני שטח בעלות בולם זעזועים קדמי בלבד (להלן בולם קדמי). לרוב, אופני הכניסה תהיינה מהמשפחה הזו, בגלל המחיר. אופני זנב קשיח מיועדות לרכיבות קרוס קאנטרי, רכיבות נפח, לאוהבי העליות ולמי שמחפש אופניים היברידיות לרכיבת שטח קלילה ורכיבה עירונית. יתרונות: קלות משקל, מהירות, מצויינות לדיווש, זולות יותר מהאחות בעלת הבולם האחורי. חסרונות: כואב בטוסיק, מי שמחפש רכיבות טכניות פחות יהנה וגם ייצר בלאי מהיר יותר למערכות.

אופני שיכוך מלא

אופני שבילים לשטח
אופני שטח בעלות שתי מערכות בולמים: קדמי ואחורי. השילוב של בולם קדמי ובולם אחורי משפר את האחיזה של האופניים בירידות ובסינגלים מרובי אלמנטים (קפלי קרקע, מדרגות סלע, דרופים). כמו כן, מערכת בולמים משולבת עוזרת בדיווש באיזורים טכניים, בכך שמשמרת אחיזה ומקצרת את זמן ההתאוששות שלנו לאחר מכשול. הבולם האחורי מפחית כאבי גב לאלו מבינינו שלא יקפידו על תנוחה נכונה. אופני כניסה שיכוך מלא, כן יש דבר כזה. הן תהיינה יקרות יותר מזנב קשיח, אך עדיין, אפשר למצוא אופני שיכוח מלא עם מערכות זולות בפחות מ 3000 ש"ח.

למה כדאי לשים לב

מעצורים

יש שלושה סוגים:

מעצור חישוק

מעצור דיסק מכני

מעצור דיסק הידראולי

אתם תשאפו להגיע לברקס דיסק הידראולי (כמו ברכבים ובאופנועים). יתרונו הגדול בכך שמאפשר שליטה עדינה וטובה יותר בעצירה. בכך הוא עוזר לנו להשאיר 4 אצבעות בכל יד, לאחיזת הכידון. ברכיבת שטח זה חשוב. מעצור דיסק הידראולי יהיה היקר ביותר מבין השלושה, גם לקניה וגם לתחזוקה.
מעצור דיסק הידראולי לאופני הרים

מערכות הילוכים

זה כמובן עולם ומלואו ולא אכנס אליו פה. עד לפני כמה שנים היה נהוג שמערכת ההילוכים מורכבת משני מעבירי הילוכים: מעביר קידמי ומעביר אחורי, והיצרנים היו מספקים לנו אופניים עם 21-30 הילוכים. הבינו שמה שחשוב זה הנמוך והגבוה. כל האמצע זה בעיקר עניין של כיוונון עדין, שיש לו מחיר - משקל ומורכבות תפעולית. היום העולם עבר למערכת הילוכים עם מעביר אחורי בלבד וגלגל שיניים קידמי אחד. מערכות אלה תגענה עם 11-12 הילוכים. הבעיה, הן יקרות. לרוב באופני הכניסה נמצא את הגרסה של שני מעבירי הילוכים (קדמי ואחורי) עם 2-3 גלגלי שיניים קדמיים. תשאפו לצמצם את כמות גלגלי השיניים הקדמיים ל 2 והכי טוב ל 1.
מעביר אחורי לאופני שטח

ריבוי מערכות

שליטה בבולמים מהכידון, מוט כיסא הידראולי עם שליטה מהכידון ועוד. אם יש לכם אופני שיכוך מלא, מוט כיסא הידראולי ומערכת הילוכים עם שני מעבירים, זה אומר שהכידון שלכם הופך למרכז בקרה עם 7 ידיות (2 ברקסים, 2 הילוכים, 2 בולמים ו 1 לכיסא). רק נכנסתם לעולם הזה, לא תבינו את הערך של כל המערכות האלה. צמצמו כמה שיותר שכלולים לא הכרחיים להתחלה. זה יאפשר לכם לשים כמה שיותר כסף על איכות האופניים. תתמידו? יווצר אצלכם צורך לשליטה בבולם מהכידון? קדימה, שדרגו.

זנב קשיח או שיכוך מלא?

ברמת אופני הכניסה ההבדל יהיה 750-1000 ש"ח ו 2 ק"ג פלאס/מינוס. תחזרו לתחילת הפוסט ותעשו את החישובים מה טוב לכם. הכל נכון.

אופניים חדשות או משומשות?

יש יופי של מציאות בגזרת המשומשים. מה שכן, צריך להבין בתחום. אם יש לכם ליווי של רוכב/ת מנוסה ובעל/ת סבלנות לחפש ולעזור, אז סבבה. אם לא? אופניים חדשים בלבד.

ציוד רכיבה הכרחי

כנסו לפה ותלמדו מה באמת צריך ומה פחות.
תתחדשו

  • אתם אלופים וזה ממש עזר לי מעריך מאוד ❤️❤️❤️

    בן רוזשטיין

הוסף הערה

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

חיפוש

עגלת הקניות

עגלת הקניות ריקה
קנה/י עכשיו